dags att börja ladda upp inför val


tog DN:s valtest för att börja bena runt lite. miljöpartiet känns lite läskigt på grund av "spretigheten" i ståndpunkterna. men jag är själv ganska spretig, men åt ett annat håll ibland. vi är till exempel överens om att föräldrapengen skall vara knuten till en förälder och inte en familj (tiden skall öronmärkas), men vi är inte överens om att friskolor borde få gå med vinst. skolan är helig och all företagsamhets effektivitet gynnar definitivt inte barn i lärande.

hur viktigt är det att välja parti egentligen? några statsvetare in da house?

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Ja, statsvetare. Vet man var man står fördelningspolitiskt kan man välja block. Kan dock inte tänka mig dig alls på den blå sidan, jag tror mig vara bekant med din värdegrund :) krampåre

2010-07-08 @ 19:12:30
Postat av: reb

ideologiskt, absolut! sen håller jag definitivt inte med alla i sakfrågor, men som vuxen börjar jag förstå att det inte är möjligt..



ps. åker till karlstad på lördag. bänka?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback