den om att karva knä

Nyrenoverat knä i högläge, blir det bättre? Har varit så tapper idag så om ortopeden delade ut bokmärken skulle jag haft ett helt album!

Titthålsoperation med lokalbedövning var sådär. En dama som skulle operera handen hjälpte mig att avdramatisera saken och när farbror doktorn började använda vardagliga termer för vad han gjorde så blev allt lite lättare ("Titta här, här kan vi slipa lite.. Och här, ja här! Nu får vi nog ta fram hyveln, och därborta behöver vi svetsa lite"). Har haft allt ifrån tänger till laser i knät. En av operationssköterskorna bidrog också med att distansera mitt obehag lite (klart, det gjorde inte ont - men känslan av att någon är inne i ens kropp är så främmande att det blir en sorts aj-reaktion ändå) genom att kläcka att det är nästan som att snorkla. Liknelsen var rolig, då det faktiskt såg ut som någon form av undervattensport.


 

Innan denna härliga upplevelse har jag hunnit med en härlig vända hemma med mamms och allra käraste systrarna. Jag har landat i Öret och ordnat kurslitteratur till distanskursen (i utbyte mot sprit). Jag har klappat på vännerna och kramats med Jurlands. Shoppat lite (burr, har lite köpångest - var så längesedan jag handlade på detta vis!). Tittat på fotboll och trängts i Folkesson - Arvidssons soffa. Rikard hämtade på Oslo S och kärleken mötte upp med lax och mynta/lime-sås. Helt fantastiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback