söndagar som de INTE ska vara

efter den extremt fina starten mellanlandade jag lite med att låsa mig ute ett slag.. gick till träningen med fel jacka, så nyckelknippan fick inte riktigt följa med (mobilen har jag aldrig med). snokade mig in halvvägs genom att låtsas att jag skulle på visning i ett grannhus på gården, men att avancera från gården in i huset visade sig vara SÅDÄR enkelt..

kärleken låg o snusade efter en natts jobb och vägrade vakna (tilläggas ska att vår porttelefon låter som en ambulanssiren som parat sig med ett butikslarm). efter minst tio minuters ihärdigt ringade började jag ringa på ALLA grannar.

VAD GÖR ALLA PÅ SÖNDAGAR?! varför var de inte hemma och var bakis? till sist hittade jag en tanta selfölgelig ville hjälpa! tur att jag inte låst ytterdörren, det räcker gott med att det är ett helt mission att ta sig så långt.

Dagens i-land
nu nervar jag mest över vad jag ska ha på mig imorgon.. mina enda "fina" vinterskor har hål i hälen, så om det är blött ute går de bort. snowjoggers känns, sådär. kängpunkarkängorna känns, inte riktigt rätt (än, kan tilläggas - bara jag kommer in i gänget kommer jag se ut hursomhelst). stövlarna är lite.. hum, fjortis?

jag vill ju sälja in mig som en buisnessbrud!! kanske får offra mig med ett par lågskor, oavsett temperatur..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback