en klassisk skitdag

efter sol kommer blåst och snömodd.. för helgen var hur fin som helst. lärde mig åka snowboard "på riktigt" (svängde helt fel förut) och njöt av att ha mammsens sällskap. vaknade på måndagmorgon och studsade inte direkt upp som en möbelfjäder. det blev inte ens bättre av att sova på saken.. idag har verkligen varit segaste, tröttaste, träligaste och drygaste dagen i mannaminne.

alla (nåja) norskar är dumma i huvudet och inte kan de gå/stå/vistas på trottoarer ordentligt. maten är skit och jobbet går seeeegt (egentligen bara för att det är alldeles för lite att göra, blir helt förstörd av att inte prestera och känna mig nöjd efter ett gott dagsverk - prestationsångest är alltså en annan sida av kakan).

MEN, det är tamejfan snart april! och jag gjorde det enda rätta och impulsköpte en tur och retur biljett till sola' (i kalsta'). kramas med familjen är nog meducin så det knakar! speciellt efter att jag fått mail från en gammal, gammal vän sedan mellan-/högstadietiden om att hans pappa för andra gången ligger på intensiven efter en hjärtattack i sömnen. han avslutade så fint med en tanke till mammsen och systrarna: "ta hand om mamma och syskonen, glöm aldrig att de betyder ALLT"

that's what I'll do!!

att jag sedan måste ta tag i det här att man känner sig otillräcklig efter att inte ha presterat en dag är ett faktum. tips någon? chasing payments fungerar inte i längden. men att förlita sig på att vinna på triss för att ha råd med brödfödan fungerar ju inte riktigt heller (och verkligen inte när man inte ens köper lotter).

HUA! som ricki skulle ha sagt.

Kommentarer
Postat av: mamming

Det blir bättre när du kommer till Karlstad. Saknar dig o älskar dig.

2009-03-03 @ 21:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback