dagens action

mycket kan hända på en timme.. här gick brandlarmet för ungefär 60 minuter sedan. först en kort signal - uppehåll. sedan en längre signal (så lång att jag hann sätta på mig jackan) - sedan uppehåll.. vadtusan, det är inte batteriet för brandvarnaren än tillsluten till ett centralt system i detta nybyggda, brandsäkra hus med brandluckor och stegar på balkongerna..

signalen kom tillbaka. jag gick ut på balkongen och kände röklukt. ringde kärleken och som tyckte att "ja, du.. klä på dig och GÅ UT!". hjärtat bankade, men jag handlade förvånansvärt klart. klädde mig varmt, packade snabbt ner datorn i väskan och låste inte dörren (så att brandmännen kan öppna alla dörrar och kolla om det är några stackars krakar kvar någonstans).

mötte en av favoritgrannarna + bihang i hissen.. det luktar rök/bränt VÄLDIGT påtagligt. vi kommer ner och det var brandbilar här (med blåljus och vältränade karlar). vi gick runt till ingång två (från gården för er som varit här) och där fann vi boven..

..vad annat än en vidbränd, norsk jävla skitpizza? de KAN verkligen inte äta ordentligt.. allt är fryspizza! hemma kanske det finns ett par olika sorter att välja på.. här finns det hela frysdiskar till och med på 7eleven.

dagens drama alltså.. måste säga att promenaden på två timmar med systrarna G var meget bedre. fy fan.

(dock är jag glad att jag var ganska sansad ändå! jag tog mig i alla fall ut, påklädd och med käraste ägodelen)

Kommentarer
Postat av: Gamfaster

HAHAHA - ja, dar ser man. De dar jakla fryspizzorna!

Dom ar ju halsofarliga ju!



Kan man inte fa sig en rejal kebabpizza som flygit runt som ett UFO framfor ogonen pa en sa ska man ta mig tusan vara utan!

2009-04-03 @ 07:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback