vilken påskis!

måste ju, för mitt eget minnes skull främst, även sammanfatta påskledigheten kort (iofs är den inte helt slut än). intrett balkongen, invigt balkongen, haft världens bästa systrar här (släppt ballonger från taket, ätit glass, gjort fotoserien "running around Oschlot", WII:at), ett klassiskt kalas med familjen Gustafsson (charader, frågesport, maffia-lek, johns + vad jag trodde var en homsebugg som istället visade sig vara en stackars grabb som inte gick att bli av med), tränat, nattat kärleken på mornarna efter hans nattjobb..

och ett "event" på hemfärden efter utgången i lördags: klappade och tog hand om en halvt medvetslös kille i ca 25 års åldern som jag sprang på efter möllergata. såg helt ok fräsch ut så var inget klassiskt uteliggardrägg. lärde mig att det inte går att få polishjälp eller hjälp från allmänheten när någon inte klarar av att hjälpa sig själv.. vad ska jag ta mig till med en 90 kilos grabb som ligger och kan svälja tungan när som helst? tillslut stannade en man och lyckades vara lite mer burdus än jag med grabben så han vaknade till lite iaf. vi lyckades även stanna en förbipasserade polispikét  - DÅ minsann fick grabben fart. förmodligen hade han otillåtna preparat både i och på sig.. dock känner man sig ruggigt utnyttjad och otacksamt behandlat när man i nästan två timmar mitt i natten försökt se till att det inte går illa för en person som man inte har annat än medmänskliga plikter gentemot. är självklart i det stora hela grymt nöjd med att jag faktiskt bryr mig, även om man vid dessa tillfällen förstår samhällets cynism.



bonus: nu blomstrar det i ALLA mina krukor (utom i den som jag glömt lägga i frön och den med avokadokärnan i, men eftersom att det ska bli ett träd förstår till och med otåliga jag att det tar sin tid)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback