helvetes moraliska jag

lade ju ut lite krokar om jobb häromsistens.. jag får oroväckande mycket svar. nu ringde de från ett företag där jag heeemskt gärna hade börjat på stående fot imorgon, heltid och med ekonomisysslor. varför var jag så snabb till att hoppa på det här med rekrytering känner jag nu..

samtidigt, jag FÅR plugga mer.. (mantra mantra mantra). jag FÅR svira runt med extrajobb och sommarjobb. det är OKEJ att inte kunna jobba överallt samtidigt. jag KAN INTE veta vad som är bäst. och jag BEHÖVER INTE ha råd att köpa fastighet för 25 miljoner - än..

alltså renspelade jag och klippte av en lina. behöver nog bara någon som säger att om det går att rycka och dra i krokar nu, när jag inte har examen, borde det logiskt sett gå ÄNNU bättre sen när jag ska kliva in i arbetslivet "på riktigt" (läs heltid).

eller, tänk om det är så att jag skulle passa på nu.. för sen, när man verkligen beeehöver - då kanske det inte finns någonting. vad jag kommer gräma mig när jag läser detta blogginlägg då.
________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback