första gången á la 80's

var nere i affärn och kom hem med något pinsamt. det var inte kådisar.. vilket iofs inte är pinsamt, men jag försökte vara rolig!

men iaf, inför nyår ska jag göra min allra första potatisgratäng! det är ganska stort tycker jag. mycket vuxet. mattias jobbar under dagen på nyårsafton och jag ska stå för kockandet (utom typ sallad och sånt som ligger ute på entreprenad).

vi har åttitalstema på middagen så det blir kex med lite garnering till förrätt, kycklinginlindad bacon (tvärtom) och potatisgratäng samt ungsgratinerade päronhalvor med after eight på (tipsa om ni har mer 80's food).

problemet är att jag kom hem med säkert fyra kilo potäter, och 2 dl grädde.. HUUUM, inte helt i proportion skulle jag tro. måste nog googla potatisgratäng och gå och handla igen..

något annat skojs att blanda i? vitlök? blomkål? grönsaker? morötter? ska nog freestyla lite!

Kommentarer
Postat av: Fiskmåsen

Ha i lite gul lök också, det brukar jag ha.

Lycka till.

PS Räcker det till mig också, i så fall kommer jag på en gång.. Ha det bra och GOTT NYTT ÅR...

2008-12-30 @ 10:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback