too late, too soon

det är så det känns. det är alldeles för tidigt, men samtidigt alldeles för sent..
tic tic, boom.
för smäller det gör det ordentligt.
samtidigt har fyra stycken jular gått väldigt fort. fyra stycken födelsedagar. fyra stycken luciafiranden. fyra stycken midsommaraftnar. fyra stycken påskar. ändå är alltid det värsta fyra år av vanliga dagar med saknad.

pappsington tar hand om lilleman nu. men det är inte som det ska vara..
även om pappas ros faktiskt hängde runt min hals på studenten (mamming är världsbäst!) så är inget som förut.
som förut när vi kunde gömma oss på balkongen och kasta köttbullar på förbipasserande. gärna frysta.

jag ska tända ljus nu. och ta en riktigt poetisk jävla skitpromenad i mörkret. innan ljusen alltså.. och så ska jag gå försiktigt. inga skumma vrår. kanske bara till ICA också. gräva lite i fickorna och punga ut till en lindt mintchock.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du bara är bäst, helt bäst. Många tårar har vi fällt - men det som inte dödar det härdar. Tack för att du finns.. och vet!

2007-10-10 @ 20:32:31
Postat av: mallls

du bara vet att du är inom mig...

Postat av: mamming

ja, 1 nov. närmar sig..den dagen, då en bit av både dig o mig försvann...i det tomrummet finns saknad men också en massa härliga minnen. det är dom vi ska plocka fram när vi tänder våra ljus.pappsington har många att ta hand om o med den omtanke han tog hand om oss, vet jag, att även mamma har det bra... och du,,han är ju med oss,,för alltid!!

2007-10-11 @ 10:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback