dagens urg

läste lokaltidningen, och tydligen ska landstinget låna ut 4,9 miljoner till Örebro Läns Museum utan ränta, på obestämd tid med kommentaren "vi hoppas att vi någon gång kan få tillbaka pengarna".

här ungefär slurpa jag ner tomaten i halsen.
har inte landstinget alltid dåligt med pengar?
och om de så gärna vill bli av med 4,9 miljoner, finns det inte vettigare saker att lägga dem på? en landsbygdsskola kanske? eller något litet demensboende? kanske till och med skjuta in dom i något litet halvviktigt på universitetssjukhuset?

närå! vi tar gärna en tavla för besväret!


-
annars sitter jag och mina bihålor som bäst med tentaplugg..
hittar på slogans till mina rättsfilosofer så jag inte ska glömma dem.

Hume - En känslig kille..
Kant - För att man ska hålla sig på sin egen..
Rawls - Sossen som satte på sig slöja
Austin - Suverän!
Finnis - Han finnis i den goda skogen..
Hart - Positiv och formell är hans rättskaramell.
Dworkin - Trumferande!

Sen är det några grabbar kvar som inte riktigt har fått något fyndigt.. Men ska nog lära mig det ändå.
(Nu har jag ju i alla fall repeterat det här en gång så bloggen är numera också ett studieverktyg).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback