let's be alone together

okej, jag har (av misstag!!) hittat en låt med marit bergman som jag gillar. jag gillar inte henne, men "alone together" är magisk. faktiskt. you make me feel like I belong..

annars ändrar jag mig stup i kvarten. nu vill jag jobba igen, fast det är så jävla skönt att plugga. en massa skön fritid att glida runt på, men vädans dåligt med slantar att betala resan med.. hittade ett jobb i karlstad jag vill ha, och funderar på att faktiskt söka det - tänk OM.. märkligare saker har ju hänt.

men nu har mannen precis kilat över till ABB-hallen och hockeyfrun är hemma. ska baka (!!), laga dundergod mat och fotbada med varma koppen. inte bada fötterna i varma koppen dock, utan surpla i mig den medan fötterna bubblar. helgen blir hockey och öl för alla slantar (lhc-guldsmedshyttan, fbk-frölunda, lhc-shc) och väldigt fattig i övrigt.. ska nog inkassera lite skulder. och nästa helg flyttar jag!! spännande som bara den.



och mads, godaste såsen nånsin har jag ingredienserna till. exakt mängd är alltid en smaksak (vet inte riktigt själv.. gå på känn!) så du får doppa fingret och pröva dig fram.. men innehållet är vad som följer;

svartvinbärssaft (stark! typ 1,5-2 dl saft + samma mängd vatten)
lätt matlagsningsgrädde (finns ju typ minimat med 7% i.. perfekt!)
hönsbuljong (inte helt vegetariskt alltid.. men kan finnas goda buljonger utan köttrester också.. prova!)
soja (droppa i en matsked eller så ,men det ska ge skapligt med färg)
timjan

tror listan är komplett nu.. och mums vad gott det blir! ska kokas upp, och sen hällas över typ brynta qournbitar.. går bra med kyckling också.. pasta är dundergott till!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

thank you :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback