lost in wonderland

sommarhalvåret folks - det är nu. allt det här är så som det ska vara. enda jag dras ned av att ingen bor på samma ställe, att det inte finns något "gäng" i vardagen som hänger på tisdagseftermiddagarna och alltid åker på roliga äventyr tillsammans. nu är liven så olika och det är svårt att tajma.. tänkte på det i helgen - småstadslivet och dess charm; man har alla nära (förutom de som är lite längre bort) och det blir liksom aldrig ett projekt att dra ihop 25 stycken vänner till ett hejdundrans födelsedagskalas med vänner som skrivit en personlig födelsedagssång. men till helgen kommer jag Mari. då befolkas världen av bara dig!

men först ska jag njuta av att jag fastnat i hans ögon, och av att jag vann Hultsfredsbiljetter med backstagepass i en Örebrotidning! tänk vad mycket jag skulle hinna vara med om ifall jag bara hade en till, eller kanske ett par till, av mig. jag skulle kunna vara på Hultsfred06 gånger två (gratis! fast nu får ju i alla fall andra i min närhet glädje av det också), skulle kunna jobba asmycket och få en slant och jag skulle kunna spendera tid i Smögen, Karlstad, Göteborg, Stockholm och Ludvika-Sme. tänk om, folks - tänk om.. annars har dagen på jobbet varit rätt trist (tröttnar fort), mitt huvud dör av allt pollen och denna vecka har jag inget liv. jobb, uppsats, jobb, mer uppsats och ännu mer jobb. fast lillkillen ska vara med på cirkusföreställning på onsdag så den synen räknas nog inte ens som arbete :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback