som sommaren

Oh, when I woke up tonight I said "I'm gonna make somebody love me" - well, do you do wanna? Klart man saknar att någon känner en så bra. Jag saknar definitivt att någon vet att jag lägger täcket upp&ner, att jag aldrig sorterar tvätten och att jag verkligen kan bli sur när jag förlorar. Samtidigt är väl det en ganska trivial sak att sakna - desto färre dåliga egenskaper som folk vet om desto bättre (men att ha täcket upp&ner är överskattat, det hamnar så av en orsak! + att jag faktiskt kört en vittvätt i förra veckan). Att behovet av att ständigt känna sig älskad är så fruktansvärt starkt är riktigt läskigt. Vafan, jag  VET att ni sitter därhemma och tycker att jag är chokladbitarna i kakan typ - och ni är definitivt mina! Hört att man sparar det bästa till sist, så som pensionär kommer jag nog få äldreboendets hunk på kroken.. Vilken man han kommer vara, för det har ju onekligen börjat bra. Och annars, är början svår blir resten lätt - och du är inte svår att älska Bagarn'!  Världens goaste biffar.

Häromdagen var det ju en ny istid typ. Tänkte ut o jogga, men gosh - hade nog gått bättre med skridskor, och jag är verkligen inte speciellt haj på det. Men idag gott folk - känslan är som sommaren! Satt och vänta på Susie + Ani inför träningen på en bänk vid lunch och jag hade kunnat vänta i evigheter! Här kommer sommaren..

Och appropå Fyra bröllop och en begravning (tror det finns en film eller dylikt?) så kommer äntligen mitt första bröllop! Det har varit fyra skiljsmässor och för många begravningar - men upcoming: bröllop! Framsteg.


Önskar att jag hade orden också, till er alla - Mads borde fått brev, mamming massa och det blir en hyllning av Malls som får representera att jag tycker om er. Tack tosis! Precis allt det där jag vill säga till er.

Dina kramar värmer en svart lunga -
gamar trollar du bort med din tunga -
med studsbollar får du en kort stämma att sjunga.

du gör Örebro till Leeds -
snark till beats -
och brats till freaks.

önskar jag kunde ge tillbaka allt jag tar -
förvandla snögubbar till Babar -
spela en fanfar
för alla varma badkar du fyller i mig.

Du talar och jag lyssnar -
lyssnar så hårt att jag till och med hyschar.
ibland svårt när du målar upp mitt inre -
så att allt det där dumma bara försvinner

dina ord är hitparaden -
chokladen och marmeladen,
gatlyktorna i den mörka staden -
den äkta i charaden -
ett utav miraklen som värmer mitt mecca,
min långa vecka,
Rebecca.





Kommentarer
Postat av: Bakk

tjena beccus.. det är ett sant nöje att se att du lever och att läsa dina små skrifter.. om du vill läsa mina så hittar du dom på

http://mrsister.blogg.se

hej hopp / M.Bakken

2006-03-22 @ 10:39:43
Postat av: malls

miss you so much..

2006-03-25 @ 22:48:43
Postat av: malls

miss you so much..

2006-03-25 @ 22:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback