snabbis

sitter på jobbet och trökar. gjorde DN's valtest efter tips från jägern i hörnet. svaret blev minst sagt förvirrande.. visar helt enkelt att jag har en del att läsa inför valet innan jag kan bestämma mig. om jag nu kan det.

resultatet såg ut såhär; FP 61% (?!), S 60%, C 58%, Kd 57% (hmm..), M 55%, Mp 54% och V 53%.
är jag folkpartist?
måste nog verkligen hitta en hjärtefråga tills september, för att hitta ett parti som jag skall ta till mig fullt ut är nog omöjligt.

annars har jag hoppat i vattenpölar, somnat till filmer, vart i gbg hos malls och haft en helt underbar minivecka med henne och mickus + mattias. liseberg, reggaefestival, accelerator och mååånga öl. grillning på verandan och promenader.. gosh, jag vill bo där!

fast nu ska jag till gustavsvik och leka med amanda, linn och mattias! eller snart iaf :]



oh. nu kom det förbi folks som jobbar uppe på samma våning som the big boss Lars (VD:n) och frågade om jag hade lunch nu.. råsöta! nu vart jag glad. fast jag har inte lunch.. men ska nässla in mig i det gänget sen så ska jag bli rik.

Kommentarer
Postat av: Mary

Klart du är folkpartist bäjb!

Postat av: Madeleine

mja,.

endast okunnighet ursäktar en röst på folkpartiet.
en röst på moderaterna kan däremot ursäktas. de är bara girigbukar. men det är ju en annan sak.

jag tror faktiskt inte att du på allvar skulle gilla deras politik.
du är för mycket människa för det. har jag alltid hoppats på iaf.

det är min högst, de facto, mindre färgade utlåtande.

2006-07-12 @ 22:36:04
Postat av: Mary

huh. men mads.
Jag är rätt kunnig. Och folkpartist. O ja gillert. :P

2006-07-13 @ 13:45:48
URL: http://maridahlen.blogg.se
Postat av: Madeleine

tja. det handlar väl mer om värderingar egentligen och vilken (ekonomisk) bakgrund man har.
att tänka vänster och rösta höger har väl aldrig varit riktigt hett. det där med språktesten måste för övrigt vara det mest underliga jag sett i svensk partipolitik...

ska du ändå få för dig att på allvara läsa på, rebecca, så har jag litteratur åt dig ;) jag tror de flesta skulle behöva läsa på innan valet. jag måste också poängtera att jag är helt seriös när det gäller det här. det är fan alldeles för många som vet alldeles för lite. och det är väl inte underligt i tider som dessa.

aaah. rebecca, sittning vore.
jag har ingen att bolla med.
inte ens sånt här.

2006-07-14 @ 01:18:17
URL: http://mads.blogg.se
Postat av: Mary

Rebecca har startat diskussionsforum i hennes blogg. Grymt. ;]

Dock kan vi prata över msn mads :) ja du o min hjärtkompis :) han sitter på skärmen eller ligger i handen.

Det är ju det som är charmen med politik - att dte finns så mycket att välja på men ändå inte. Och intressant vad det är som lockar en person till ett parti. Språktesten tycker jag är guld tillexempel. Men det är tur att alla är olika, annars hade ingen knatat iväg till valstugorna o haft lite pirr i magen på valdagen! ;D

2006-07-14 @ 11:46:36
URL: http://maridahlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback