misery

har inte kunnat sova sedan kl 5 imorse. ringde och väckte kärleken, sen ja.. låg jag i sängen och hoppades att det skulle vara trasdockarna 06.30 - men inte vad jag såg inte! klockan 10.30 var pärsen över och jag knallade ut från studierektorns kontor. första gången jag varit kallad dit misstänker jag, om man inte räknar med besöken hos bengtsson - men dom var berättigade!

det började bra. studierektorn var en väldigt glad, hurtig och ung kvinna (en sådan där som är med i reportage i tidningar som skriker motionera mera och bli piggare). jag gillade henne! sedan var schnürer med också. det kan nog ha varit ett gott tecken om något! han har hälsat på mig på stan och log igenkännande med orden "ja, vi har då träffats förut" när vi skakade hand. allt kändes bra och jag VILL ha jobbet. de klargjorde att det var väldigt bra sökande som nu var kvar - och jag var underkvalificerad (de vill helst att man ska ha skrivit sin c-uppsats). fan, att jag har valt företagsekonomin till våren! ser inte så bra ut att läsa både den och statsvetenskapen på A nivå.. men men men,  de gav mig också hopp! förklarade att min ansökan verkligen var intressant och att det finns andra variabler än just studerandet.

GAH! jag blir tokig.. det känns som om de själva inte vet vad de ska välja och då blir det lotteri av hela saken. håll tummarna för att jag har tur!! burr. ich bin very very neeervöös. men det är 1/4 chans..

fast nu är det gjort, och jag har fått öst lite tankar! ska sätta mig och pyssla med lite julklappar, sen vika ihop datorn och bli bjuden på bulle på stan. sen tåget till kära ludvika igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback