för dig

det är någon som röker på balkongen bredvid mitt fönster. det luktar gott som attans - men idag drog min försäsongsträning igång och röka blir bara tillsammans med öl (eller vin - har en halv flaska i kylen..). känns i knäna att dom inte direkt är med på noterna..

och det märktes i min lägenhet att jag inte varit hemma på länge. en spindel hade flyttat in i diskhon. en stor sate också. typ en långben, fast kropp som en tocken där hårig man ser på tv. annars hade jag glömt mögligt bröd i skafferiet och filen i kylen.

saker förändras snabbt. eller min inställning till dom. just nu är jag fasligt nära att flytta upp till universitetet igen.. jag skulle spara pengar på hyra, slippa betala bredbandsbolaget och ha längre till staden = svårare att bränna pengar. jag skulle kunna få ett kaklat badrum (stort!), dock i korridor.. men det är nog hetaste alternativet. för sanningen är den att jag inte spenderar speciellt mycket tid i det som skall vara mitt hem - och så svårt är det nog verkligen inte att inreda ett litet rum mysigt. andra kan ju, borde inte jag då?

annars rusar veckorna förbi och skolan börjar snart igen (det kommer mycket fina sommarbilder någon gång tror jag). mycket att pussla och pyssla, men helst skulle jag aldrig ha lämnat the big city of l-a.. finns ju en prins där :)




Du är resan som jag velat ska ta fart
Du är gåtan som jag aldrig löser klart
Du är början på något nytt och någonting underbart
För mig, för mig, för mig

När hösten kommer och tiden gått för fort
När allt känns på rutin och redan gjort
Ska jag samla mina krafter och göra någonting stort
För dig, för dig, för dig

Jag är hög nu sen den dagen när du kom
Ja, jag är hög nu och kan inte somna om
Och jag undrar om jag någonsin ska nyktra till någongång
Med dig, med dig, med dig

Kommentarer
Postat av: malls

i feel the lööööve! :)

2006-08-16 @ 10:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback