what's the secret

okej. en dag kantad av konstiga besked. fick i alla fall tillbaka en slant på skatten tydligen.. härligt att slippa ge tillbaka! ska bara lista ut hur man får pengarna så snabbt som möjligt. våren har vaknat, men drivor av vitt ligger kvar över taken - winnerbäck har hittat tillbaka! dags för rikard att komma tillbaka också. sommaridyllen blir aldrig hel utan honom! vill ha båt, trefemmor, korvgrillning och nattbad. har suttit hela dagen i skolan och pratat tvångsbestämmelser i LVU (Lag med särskilda bestämmelser om vård av unga). lite ljus gick plötsligt upp över barndomen. jag är ju ett LVU-barn. ett med genomgående bra betyg, fina vänner, trygg omgivning och ingen annan familj än den jag blivit placerad i. trots detta har till och med jag jävligt många förutfattade meningar om familjehem och barnen (fosterbarn) som placeras där. "föräldrarna" gör det för pengar, och ungarna finns det inget hopp för. först idag klinga det till. polletten föll ner och trädet växte ända upp till grenarna. det är ju jag, mamma & pappa. utifrån oss finns det jävligt många luckor i SoL och LVU, och var jag en eldsjäl på riktigt skulle jag förändra. än så länge nöjer jag mig med att smälta insikten. fan, jag ska bli en bra mamma sen. ett barn kan aldrig göra fel, och barnens bästa är inte att fylla föräldrarnas behov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback