dåtid vs. nutid

40218-4
......sommarkollage med sommarminnen. festival, student & kalajsöl.....

sommarminnen för måendet. sommarminnen hjälper bra. försökte bota måendet med att öppna julklappar för tidigt, men det funkade inte speciellt bra. pyssel o knåp blev alternativet, och det tidsfördrivet förstörde min pluggning, men tog mina tankar till varmare platser.

det känns jävligt tufft att det hände. att han kunde göra så. han tog ifrån oss julglädjen som aldrig finns. i år var det hans fel, och ånger ställer inga skåp tillrätta. helst skulle jag vilja att han kom ivägen för ett x2000 eller snubblade på en isfläck. helst skulle jag vilja att han låg i en sjukhussäng, med tre barn som längtar efter julen i röran av en flytt ute i verkligheten. helst skulle jag vilja att det var han som hade ljuskänsliga ögon, kopplat dropp och hjärnblödning. bli förlamad din jävel! så slipper du lägga handen eller skyffla foten på någon igen.

imorgon är jag hemma. hemma i kaoset, i röran hos mina små grisar. jag vill inget hellre just nu än att jag inte flyttat till örebro. hur gärna jag än skulle vilja så går det inte längre. nog finns det hjärterum, men stjärterummet tog precis slut. nya lägenheten är i alla fall fin. hoppas det blir en ny början, på ett nytt liv - som inte behöver likna cityakuten.

imorgon åker jag hemifrån. imorgon åker jag hem. hm, någonstans glömde jag något. jag glömde hjärtat i karlstad, men nog har bitarna börjat falla på plats i örebro. någon som ställer upp på att flytta städerna sisådär 10 mil närmare varandra? problem solved.

allting löser sig. det ordnar sig. det är ett helvete under tiden, men likfan blir det alltid bra.
tack mari.


-
juldagen längtar jag till. då ska jag supa bort alla mina bekymmer. världens mest kända bot mot depp! spm, here we go!


Kommentarer
Postat av: Madsan

det värsta är att jag liksom läste det och förstod. åh vad jag önskar att jag varit där för dig. hur jag vill ta bort allt det där som gör så ont i er nu. det finns ingen gud.

god jul. ://

2005-12-21 @ 22:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback